۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

کاوشگر بدن انسان گوگل با HTML5

گوگل به تازگی نرم افزاری را راه اندازی کرده که آزمایشی است برای مرورگر های مدرن, مرورگر بدن گوگل که اساسا یک گوگل ارث برای بدن انسان است.

یک محیط سه بعدی که دارای مدل هایی چند لایه که میتوان هر لایه را مرور کرد, مدل یک زن و مرد قابل مشاهده اعضا بدن و چند نوع مدل شبیه سازی شده از بدن سالم انسان اعضای تشکیل دهنده این مرورگر بدن انسان هستند.

گوگل این برنامه را با تکنولوژی WebGL طراحی کرده است. WebGL سکوی مقابل و سطح پایین API های گرافیک سه بعدی موجود میباشد که به صورت پلاگینی ۳D و رایگان برای وب طراحی و توسعه داده شده است و از HTML5 استفاده کرده و نیازی به Flash, Jave و یا سایر پلاگین های گرافیکی ندارد.

اگر شما از bodybrowser.googlelabs.com بازدید کنید (در حالی که مرورگر شما از این پلاگین پشتیبانی کند) شما یک مدل سه بعدی لایه بندی شده آناتومی انسان را که میتوانید در آن زوم, چرخش و جستجو کرد را می بینید.

WebGL به صورت پیشفرض در مرورگر ها پشتیبانی نمیشود اما نسخه های آزمایشی Google Chrome, Safari و Firefox کاملا از آن پشتیبانی می کنند.


Google bodybrowser brain


هنگامی که به یک مرورگر سازگار صفحه اصلی سایت را باز میکنید یک بدن انسان را خواهید دید و شما میتوانید لایه های مختلف پوست, عضلات, بافتها و سیستم اسکلتی بدن را انتخاب کرده و ببینید.

یکی از قسمتهایی که در این سیستم خوب طراحی شده است انتخاب مستقیم یک قسمت از کل آناتومی و بزرگ نمایی در آن است. همچنین این برنامه از صفحه های چند لمسی trackpad کاملا پشتیبانی میکند و کار را برای شما آسان و لذت بخش میکند.


Google bodybrowser skull


این برنامه یک نمایش عالی و زیبا از تکنولوژی جدید وب است. و احنمالا مورد استفاده برای صنعت بهداشت و درمان اما معلمان و دانش آموزان نیز میتوانند از این برنامه بهره مند شوند.

منبع: مکسینا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر